I en dimma

Varför ska allting alltid vara så jävla svårt? Varenda ord, varenda rörelse jag gör blir fel.

Måste allting alltid bli ut och in, bak och fram?

Jag gör alltid rätt för mig i kostnadsfrågor, jag gör alltid rätt i beteende. Jag snackar aldrig skit om någon, jag skvallrar inte, ändå får man tillbaks i tusen?

Jag vet också att jag kan vara dryg när jag är nykter, men om någon stör sig på det, är det bara att säga till.

Jag gör många fel när jag dricker, jag vet, men sluta  puscha mig, jag är väl fan bara en människa jag också.

Funderar på att försvinna ett tag, Stockholm, Köpenhamn ? Ska jag vara den jag är. inte som i Oslo, då var jag normal och hade inte kul en enda dag.

Vet ni vilken fråga jag har ställt mig i 5 år? Varför inte byta ut alkohol mot typ hasch eller marijuana? Som jag fattat blir man inte helt cp då, inga minnesluckor etc. Har ju testat de sistnämnda en gång och de hade jag ingen ångest eller något liknande för. Well är väl en för stpr pussy för att ta de steget, det är väl inget en normal Svensson skulle göra?

För er som inte förstår ska jag förklara hur ångest fungerar, ni som säger "släpp det där"

Du kan gå runt te.x en soffa, ett matbord, i 3 timmar, fundera på vad du har gjort, slå sönder dig själv i dessa tankar, hitta på grejer du kunde ha gjort, du kan få blackouts du kan få extrema svettningar. Det går över efter cirka 3-4 dagar då är det onsdag. 2 dagar bra liv, sedan tillbaks till det sjuka.


Det är en form av sjukdom, kanske skulle inte detta existera om alkohol inte gjorde det. Vad vet jag, jag är fortfarande bara ett frågetecken.

Hur blir det nu, kör vi igen i helgen? Antagligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0